بهترین مدرسه تهران کجاست؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

برای پیدا کردن بهترین مدرسه تهران به چه مواردی توجه کنیم؟

یکی از بزرگ ترین ویژگی هایی که مدرسه پیشرو را در بهترین مدارس تهران قرار می دهد، اهمیت و توجه ویژه این مدرسه به استعداد پژوهشی دانش آموزان هست.

دانش آموزان در بسیاری از مدارس فقط برای درس خوندن و تست زدن آموزش می‌بینند و به همین دلیل قدرت استفاده از افکار و ایده‌های سازنده از آن‌ها گرفته می‌شود. 

در واقع با استفاده از این روشی که در بیشتر مدارس رایج می باشد، روی محفوظات دانش آموزان بیشتر کار شده و قدرت خلاقیت، تفکر و نوآوری دانش آموزان به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد.

تحقیق، پژوهش و نوآوری آزمایشگاهی و عملی و فعالیت های هنری به دانش آموزان فرصت رشد و شکوفایی ایده‌های جدید می‌دهد و باعث ایجاد بروز قدرت خلاقیت دانش آموزان می‌شود.

به کارگیری قدرت خلاقیت باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان شده و به آنها کمک می کند تا در موقعیت‌های مختلف زندگی طراحی های نوینی ابداع کنند و در جهت مقابله و رفع مشکلات تلاش نمایند و از موقعیت های تازه فرار نکنند.

راهکارهایی برای کمک به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموزان

معلمان می دانند که اگر دانش آموزان نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند، می توانند هر چیزی را که در کلاس تدریس می شود یاد بگیرند.

اما دانش‌آموزانی که اعتماد به‌نفس پایینی دارند می‌توانند از نیازهای روزمره کلاس دچار اضطراب و ناامیدی شوند و به توانایی‌های خود شک کنند.

دلایل زیادی نشان می دهد که داشتن عزت نفس خوب چقدر مهم است زیرا عملکرد تحصیلی را بهبود می بخشد و مهارت های اجتماعی دانش آموزان را تقویت می کند.

هر دانش آموز را با شادی خطاب کنید.

قبل از شروع سخنرانی هر دانش آموزی را با یک حرکت شیرین خطاب کنید. هر دانش آموز را به نام صدا بزنید و از آنها بپرسید که چگونه هستند.

برخی از افکار مثبت را با آنها در میان بگذارید. یک سوال از روز بپرسید و سپس روز خود را با آنها شروع کنید.

تشویق و تعریف  از تلاش دانش آموزان.

دانش آموزانی که عزت نفس پایینی دارند تمایل دارند بر جنبه های منفی هر کاری که انجام می دهند تمرکز کنند.

این دانش آموزان را هر زمان که کاری را به درستی انجام می دهند چه در خلوت و چه در حضور همسالان خود علامت گذاری کنید و از آنها قدردانی کنید.

این قدردانی کوچک به آنها کمک می کند تا پیروزی های کوچک خود را تصدیق کنند و متوجه شوند که شما به آنها توجه می کنید. دادن بازخورد مثبت یا واداشتن کلاس برای تشویق آنها، دنیایی متفاوت ایجاد می کند.

پیش فرض های منطقی ایجاد کنید.

شاید دیدن موفقیت های بالای هر دانش آموزی خوب باشد، اما برای همه قابل دستیابی نیست. پس باید مراقب ایجاد توقع از دانش آموزان باشید. به دانش آموزان اجازه دهید اهداف خود را ایجاد کنند.

تعیین اهداف قابل مدیریت و معقول برای دانش آموزان می تواند به آنها کمک کند تا ببینند چقدر رشد کرده اند. 

به خاطر داشته باشید که دانش آموزان شما بدون حمایت چه کارهایی می توانند یا نمی توانند انجام دهند. کارها یا فعالیت هایی را طراحی و ایجاد کنید که برای آنها چندان چالش برانگیز نباشد.

مثبت ببینید.

دانش آموزان با عزت پایین تمایل دارند بر نقاط ضعف خود تمرکز کنند و روی اشتباهات خود تمرکز کنند. این دانش آموزان باید تشویق شوند تا جنبه های مثبت را ببینند.

به دانش آموزان خود چند مثال بگویید تا به ارزش خود پی ببرند. تمرکز بر نکات مثبت به این معنی نیست که هرگز نمی توانید بازخورد منفی بدهید.

این فقط به این معنی است که شما باید اغلب ستایش کنید و بازخورد منفی را کم ارائه دهید. 

ایجاد حس مالکیت

از دانش‌آموزان خود بخواهید که با دادن فرصت‌هایی برای تصمیم‌گیری، بر چیزهای آموزشی خود مالکیت داشته باشند.

قبل از ارائه هر تکالیفی، با آنها بحث کنید. با مشارکت در برخی تصمیمات، دانش آموزان احساس غرور در یادگیری و کنترل خود خواهند داشت.

هرگز دانش آموزان خود را با هم مقایسه نکنید.

هر کسی شخصیت، استعداد، توانایی ها و الزامات خود را دارد. باید بپذیرید که برخی از دانش‌آموزان درک و قوت بهتری نسبت به سایرین خواهند داشت.

بنابراین، هرگز دانش آموزان خود را اولویت بندی یا مقایسه نکنید. وقتی دانش آموزان ببینند که الزامات آنها برآورده نمی شود، احساس می کنند که کنار گذاشته شده اند.

یادگیری اصلاح شده می تواند به دانش آموزان در یادگیری بهتر کمک کند. به مجموعه‌های مختلفی از توانایی‌های دانش‌آموزان خود توجه کنید و محیطی ایجاد کنید که هر دانش‌آموز بتواند به طور همزمان یاد بگیرد.

ارتباط سالم ایجاد کنید.

برقراری ارتباط مهارت نرمی است که همه باید از آن برخوردار باشند. ایجاد ارتباط سالم با دانش آموزان الزامی است. این ارتباط مطمئناً امنیت و اطمینان بیشتری را برای آنها فراهم می کند.

با این کار آنها به راحتی می توانند مشکلات و ناامنی های خود را با شما در میان بگذارند. و هر زمان که دانش آموزان مشکل خود را به شما می گویند، آنها را جدی بگیرید، حتی اگر می دانید که مشکل بزرگی نیست.

بازخورد مثبت بدهید.

یک راه موثر برای تقویت عزت نفس در دانش آموزان، ارائه بازخورد مثبت و تشویق واقع بینانه است. ما به طور کلی بر رفتار منفی دانش آموزان تمرکز می کنیم، اما ویژگی های مثبت شناخته نمی شوند.

حمایت عاطفی و تشویق برای افزایش عزت نفس آنها بسیار توصیه می شود. تلاش مداوم برای دادن بازخورد مثبت به دانش آموزان خود انجام دهید.

نوشتن یک یادداشت کوچک روی کاغذ دانش آموز در تمجید از تلاش او می تواند انگیزه و احساس عزت نفس او را افزایش دهد.

این تشویق‌های کوچک به‌ویژه برای دانش‌آموزان در معرض خطر یا دانش‌آموزان دارای معلولیت، که ممکن است وقتی پیشرفتشان کند است احساس دلسردی کنند، بسیار مهم است.

مدرسه پیشرو بهترین مدرسه در تهران

دبستان پیشرو به عنوان یک مدرسه و مرکز آموزشی با سوابق درخشان در این عرصه برجسته ظاهر شده است و استانداردهای جدیدی را برای برتری تحصیلی و توسعه کلی تعیین می‌کند.

همچنین با ایجاد برنامه‌های متنوعی برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا در معرفی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌های مختلف مشارکت کنند.

این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان به مسائل جهانی و اجتماعی بیشتر علاقه‌مند شوند و نقشی فعال در جامعه بپذیرند.

مدرسه و محیط آموزشی علاوه بر اینکه به درس خواندن بچه ها اهمیت دهد، باید به استعدادیابی و پرورش خلاقیت های دانش آموزان هم توجه داشته باشد و فرصت های مناسبی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا از قدرت خلاقیت و نوآوری خود استفاده کنند.

در راستای عملی کردن این اهداف دبستان پیشرو با اختصاص دادن چند زنگ آموزشی در هفته به فعالیت های کشاورزی، هنری، علمی، پژوهشی و … در پارک علمی و هنری دبستان و همچنین برگزاری زنگ های تفریح در این محیط برای دانش آموزان علاقه‌مند به این امر به شیوه ای کاربردی جامه ی عمل پوشانده است.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 





:: برچسب‌ها: مدرسه غیر دولتی پیشرو , کمک به افزایش عزت نفس دانش آموزان , استراتژی هایی برای افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان , اهداف بهترین مدارس تهران , پارک علم , هنر و خلاقیت در مدرسه پیشرو ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: